כצפוי: נדחתה הבקשה לפסילת רע"מ מהתמודדות לכנסת

    אבי רבינא No Comments on כצפוי: נדחתה הבקשה לפסילת רע"מ מהתמודדות לכנסת

    בליכוד מסרו: "מה שמתרחש בוועדת הבחירות הוא קרקס פוליטי שערורייתי. כל התהליך נועד להציל קולות בגוש השמאל ולפגוע בגוש הימין. לא נשתתף בהצגה הזאת"

    צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'
    21:40
    11.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בישראל מעריכים: בבית הלבן מנסים 'לרדת מהעץ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כצפוי: ועדת הבחירות המרכזית לכנסת דחתה את הבקשה לפסילת מפלגת רע"מ, ברוב של 14 קולות נגד. נציגי מפלגות הימין נעדרו. הדיון יתחדש לאחר השעה 16:00 בנושא פסילת בל"ד.

    בליכוד מסרו: "מה שמתרחש בוועדת הבחירות הוא קרקס פוליטי שערורייתי. פסילתו של עמיחי שיקלי היא עוול ופגיעה חמורה בדמוקרטיה. היום הקרקס ממשיך בניסיון לפסול את בל״ד כדי להכשיר את רע״מ, חד״ש ותע״ל. כל התהליך נועד להציל קולות בגוש השמאל ולפגוע בגוש הימין. לא נשתתף בהצגה הזאת".

    על פי בקשת הפסילה של ארגון "עד כאן", "מפלגת רע"מ היא הזרוע הפוליטית של התנועה האסלאמית, אשר מעבירה מילוני שקלים לחמאס בעזה ולמשפחות מחבלים באמצעות עמותת בת כגון "סיוע 48" ועמותת "אל אקצא". בנוסף התנועה האיסלמית מחזיקה ארגון שמירה של ערבים ישראלים "אל חראסה" אשר מתאמנים לתקיפת שוטרים. התנועה האיסלמית היא הגוף אשר בוחר את חברי הרשימה לכנסת ומקבל את ההחלטות העקרוניות עבור המפלגה, ועל כן יש לבחון את עמידתה של התנועה האסלאמית כולה בדרישות חוק יסוד הכנסת ולא רק את המפלגה עצמה".

    "התנועה האסלאמית מחזיקה מגוון רחב של עמותות, חברות לתועלת הציבור וחברות מסחריות, חלקן הוקמו לאחר כניסת רע"ם לקואליציה, כדי לקלוט אליהן את התקציבים שהובטחו למגזר הערבי במשא ומתן הקואליציוני.

    "בנוסף על פי בקשת "עד כאן", התנועה האסלאמית מקיימת קשרים ומעבירה בשנים האחרונות מימון וציוד לארגוני צדקה של ארגון החמאס בחברון, שהוכרזו על ידי מדינת ישראל כבר בעשור הראשון של שנות ה-2000 כהתאחדות בלתי מותרת, בהיותם "שייכות לארגון החמאס, או תומכות בו ומחזקות את התשתית של החמאס".

    "במקביל להעברת כספים לתושבי עזה. לעמותת סיוע 48' של התנועה האסלאמית יש שני סניפים בעזה, בה ישנם עובדים שבין היתר מרכזים את העבודה מול שלטונות חמאס. לעמותה מס' סניפים ביו"ש כאשר מנהלת סניף העמותה בטול כרם הינה אחותו של אחד המחבלים מהפיגוע במלון פארק ואף תומכת נלהבת באחיה.

    עוד נטען בבקשת הפסילה כי "התנועה האסלאמית מעבירה כספי סיוע דרך עמותת "סיוע 48" בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח בשנה לסוריה ולבנון המוגדרות בחוק כמדינות אויב". מתשובה רשמית שקיבלו בארגון 'עד כאן' ממשרד האוצר עולה כי הדבר נעשה ללא היתר כנדרש בחוק.

    גלעד אך מנכ"ל "עד כאן" מסר לקראת הדיון: "ארגון הטרור החמאס הוא אחד הגורמים המזוועים ביותר באזור הפועלים במשך שנים לרצח יהודים באשר הם, ולפגיעה במדינת היהודים. ההיתממות הפומבית והשיטתית של מנסור עבאס לא תכסה על הקשרים ההדוקים של ארגנו האסלאמי עם ארגון החמאס ועל שאיפתם להפיכת ישראל למדינה איסלמית. בכנסת ישראל אין מקום לנציגי תנועה הפועלת בצורה ממוסדת לסייע לגורמי טרור מוכרזים ולטובת גורמים במדינות אויב בניגוד לחוק. לא יכול להיות שזרועות של התנועה מקיימות קשרים ומסייעות לארגוני טרור מוכרזים ובמקביל הזרוע הפוליטית שלה, מפלגת רע"מ, תשב בכנסת ישראל ותקבל החלטות ביטחוניות או תקים ותפיל ממשלות. התנועה האסלאמית היא תנועה אחות של חמא"ס כהגדרתו של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, ואין למפלגה שלה מקום בכנסת".

    עו"ד נועם לאור המייצג את ארגון "עד כאן" מסר: "מפלגת רע"מ היא הזרוע הפוליטית של התנועה האסלאמית. מפלגת רע"מ כפופה ישירות למועצת השורא והיא מייצגת את התנועה האסלאמית בכנסת. אנשי רע"מ מקיימים קשרים עם גורמי טרור וזו תמיכה בטרור. תנועת רע"מ מנסה גם לתמוך בטרור וגם להציג מצג שווא כאילו היא לא תומכת בטרור. זה מדרון חלקלק ואנחנו צריכים לעצור זאת מהרגע הראשון. לא יכול להיות שלתנועה האיסלאמית יהיה יצוג במדינת ישראל".



    0 תגובות